Název projektu:PODPORA TECHNICKÉHO A PŘÍRODOVĚDNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/44.0002
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Od 1. 9. 2013 se SOU Domažlice zapojilo do projektu Plzeňského kraje jako partner s finanční účastí. Projekt s názvem
Projekt je zaměřen na podporu spolupráce středních a základních škol v Plzeňském kraji a k motivaci žáků základních škol ke vzdělávání se v technických oborech. Projekt byl úspěšně ukončen 30.06. 2015.
Projekt je určen jak žákům technických oborů na SOU v Domažlicích, tak žákům partnerských základních škol, kterými jsou ZŠ Msgre.B. Staška Domažlice, ZŠ Komenského Domažlice, ZŠ Mrákov, ZŠ Poběžovice, ZŠ Klenčí pod Čerchovem a ZŠ Staňkov. Děti ze ZŠ se v prvním pololetí školního roku účastnily jednotlivých bloků sdílené výuky, čímž si plnily povinnou výuku pracovních činností na pracovišti odborného výcviku SOU v Rohově ulici. Postupně si tak vyzkoušely ruční a strojní zpracování kovů a obsluhu strojírenského robota.
Sdílená výuka pro ZŠ
probíhala v jednotlivých blocích – postupně žáci prošli blokem ručního zpracování kovů, strojního zpracování kovů a blokem robotiky, čímž si plnili povinnou výuku pracovních činností na pracovišti odborného výcviku SOU v Rohově ulici. Sdílení učeben se velmi osvědčilo. Časové rozvržení a náplň sdílené výuky byla dostatečná. Žáci hodnotili aktivitu pouze kladně – sdílená výuka byla zábavná a přínosná. Žáci velice často do poznámky uváděli, že je bavila práce s robotem, zaujaly je CNC stroje a chválili i přístup mistrů.
Volnočasová aktivita pro ZŠ
– kroužek „Technické dovednosti v oblasti zpracování kovů“. Celkem kroužek navštěvovalo 22 žáků z partnerských ZŠ. V průběhu volnočasové aktivity žáci absolvovali blok ručního zpracování kovů /časová dotace 50 hodin/, blok strojního zpracování /časová dotace 15 h/ a blok robotiky /časová dotace 23h/. Celková dotace na volnočasovou aktivitu činila 88 hodin. V rámci této aktivity došlo k hlubšímu seznámení se s technickými obory, díky tomu měli možnost žáci poznat, zda se budou chtít v budoucnu opravdu technickým oborům věnovat. Žáci si mohli vyrobit své výrobky, seznámit se s tím jak pracují stroje na zpracování kovů a rovněž pracovali se strojírenským robotem.
PROJEKT „PODPORA TECHNICKÉHO A PŘÍRODOVĚDNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI“
KA č. 13 – Programy vzájemného učení, kde žáci SŠ připravující a realizují pro žáky ZŠ vzdělávací aktivity/projekty zaměřené na přírodovědné a technické vzdělávání